Skip to content

Grandioos Hunze event!

September 30, 2007

Vanmorgen hadden we*praxis collega’s*, om kwart voor 8 afgesproken op recreatie terrein Breeland in Annen, vanuit daar gingen we gezamelijk in de auto richting het Hunzedal in Gasselternijveen voor de deelname aan het Hunze Outdoor Event. Het was meteen al gezellig, de atb had ik op het laatste moment gehuurd via de organisatie aangezien mijn eigen fiets toch wat schakelprobleempjes had, het was prima geregeld, mocht even fietsen en de juiste helm werd op hoofdmaat gezocht. Even infietsen om te kijken hoe het allemaal werkte om daarna nog even een banaantje te nuttigen in het restaurant van het hunzedal, vrolijk werden we al gedag gezegd, aangezien we er al een paar keer geweest waren om te oefenen met vooral kanoxc3xabn. Ik vond het best wel spannend aangezien het de hele zaterdag geregend had hier in het noorden, ik zag Marikeloop taferelen voor me*modder modder modder*. Om 9 uur werd ik als eerste afgeschoten en mijn ergste vrees werd waarheid, modder heeeeel veel modder en water…ik lachte mezelf het modderbos door…prachtig, dit was zo stoer, bergje op en bergje af dwars door de plassen, een heerlijk modderbad voor de zondag ochtend…

100_7049

Na mij moest Stephanie haar loopkunsten vertonen, voor die tijd hadden we al afgesproken dat ik die kilometers met haar mee zou fietsen voor de gezelligheid en gezellig was het, door bos en heidevelden…ook al bleek al snel dat het maar 8km inplaats van 10 was…een makkie!

100_7056

Na haar was Christina aan de beurt, die mocht in de kano, stroomafwaards richting eexsterzandvoort, met een fikse bui op haar hoofd kwam ze fris/fruitig en vrolijk op de eindstreep…ons Praxis shirt had veel bekijks en werd meerdere malen geroepen en bejubbelt…

100_7057

Na Chris mocht Wil aan de slag op de kickbike, Wil die volgend jaar 65 word was groots!! En enthousiast…het laatste stukje besloot ik haar tegemoed te lopen om zo met zijn 4e over de finish te komen…Als Team!

100_7061

Het was een zeer geslaagde dag!! Mede door de organisatie en de vele vrijwilligers!!! Top top top vooral het enthousiasme van iedereen was groots!!

Volgend jaar zijn we zeker weer van de partij! Misschien zelfs als induvidueel…

De tijd is op dit moment nog niet bekend… word vervolgd.

Thuis gekomen zat ik nog vol met adrenaline…dus nog maar even fiets met John en in de kroeg maar even een heerlijk Hertog Jan biertje gehaald, een heerlijk einde van een pracht ochtend!!

From → Uncategorized

9 Comments
  1. Margot permalink

    Tja…. Je vraagt je zelf al terecht af of je er nou echt gelukkiger van zou worden. Ik denk het niet. Tevredener met je lijf? Dat denk ik wel. Al hou je er volgens mij wel een fraai litteken aan over.

    Wat jij hebt met je buik, heb ik met mijn benen, dat weet je. Ik ben dolblij als ik eindelijk weer eens een broek vind die goed om de benen zit en van boven vervolgens niet met een riem vastgesjord hoeft te worden. Als ik zeker zou weten dat ik zonder gevaar en gedoe daar wat aan zou kunnen laten doen, dan had ik dat allang gedaan. Aan de andere kant zou ik er weer geen vakantie voor op willen geven. Denk ik.

    Denk er gewoon goed over na. Laat je goed voorlichten over de voors en tegens. Heeft je huisarts geen informatie? Succes!

  2. loopvriendinnetje Radcliffe permalink

    2 voor de prijs van 1?

  3. michelle, niet doen! je gaat toch niet cosmetisch pijnlijden????
    je wil gelukkiger worden, maar denk je nou echt dat je gelukkiger wordt omdat je broek wat mooier zit? denk je nou echt dat je onvrede over je bestaan veroorzaakt wordt door je figuur? was je gelukkiger toen je nog geen kinderen had? was je gelukkiger toen je nog een kindermaatje was? en zelfs áls dat zo is, zijn er dan niet heel andere oorzaken van je onvrede aan te wijzen, dan dat je niet het figuur van een supermodel hebt?
    bij mijn zusje hangt een uitspraak op de wc waar ik altijd aan moet denken als ik dit soort dingen lees: er zijn miljarden vrouwen….en 20 supermodellen.
    bovendien: 80% moet je zelf betalen! Maar veel belangrijker je neemt onnodig risico met je lijf, terwijl je kinderen (en je man) je zo hard nodig hebben.
    En dan mijn laatste argument: bij twijfel niet doen!!!!!!

  4. was=had

  5. Ik begrijp precies wat je bedoelt! Ook ik heb sinds mijn laatste zwangerschap (7 jaar geleden) een buik die niet meer strak wil worden…. wat ik ook doe! Ik heb heel internet afgestruind naar klinieken, prijzen, forums over buikwandcorrecties, gevaren en vooral ervaringen van mensen die het al gedaan hadden! Ik heb toen na lang wikken en wegen besloten om het NIET te doen! Een buikwandcorrectie is een hele zware operatie die veel risico met zich meebrengt! Bovendin ben je daarna heel lang uit de roulatie en kan je dus heel lang niet sporten! Het feit dat j eheel lang niet kan/mag sporten is voor mij het grootste argument geweest om het niet te doen….. hoezo verslaafd ;)! Ik moet eerlijkheids halve wel bekennen dat ik tegenwoordig wel weer een beetje aan het twijfelen ben! Ik voelde me van de zomer niet echt op mijn gemak in mijn bikini 😦 !
    Ik hoop in ieder geval dat je heel goed na denkt over wat het voor jou betekent en dat je je heel goed laat voorlichten!

  6. Petra permalink

    Ik snap wat je bedoeld, meis. Ik heb zelf ook zo’n twijfel, al gaat het dan niet om zo’n dratische operatie (tenminste lichaamlijk gezien) als jij hier overweegt, ik begrijp wel de twijfel. De vragen of het diep van binnen echt nodig is, de onzekerheid of het ook daadwerkelijk het gewenste resultaat geeft. Wil je al dan niet zo lang uit de running zijn en of je het medische risico van zo’n operatie wel wil lopen. Allemaal vragen waar je alleen zelf alleen antwoord op kunt geven. Misschien kun je overleggen met een arts over de voors en tegens? Veel sterkte bij het nemen van je besluit! Voor een ander hoef je het in ieder geval niet te doen, tenminste niet voor mij, je bent namelijk goud zoals je nu bent en daar verandert een buikje meer of minder niet aan.Liefs! Petra

  7. Dick Stubbe permalink

    Bedankt Praxius Toppers o nee Grasbieters mnet een beetje modder en water
    Geweldige prestatie geleverd bij het 1e Hunze Outdoor Event. Tot volgend jaar
    Dick Stubbe
    wedstrijdleider

  8. ik zou het doen! Niet eens om nog mooier te zijn maar voor je eigen gemak. Je bent al zo lang bezig. Je sport veel,je eet meestal gezond, je bent al hartstikke afgevallen en je buik blijft gewoon. Wat je ook doet. Dat zit je al zo lang dwars. Dat kan ik me ook zo goed voorstellen. Tegenwoordig kan je je overtollige buikvel op een redelijk gemakkelijke manier weg laten halen. Dat is het voordeel van leven in deze tijd. Ik denk dat je dan nog makkelijker kan sporten en bewegen. Doe het vooral voor jezelf!!! Voor mij ben je sowieso een topmeid!

  9. Frouwke permalink

    Ik wil het ook graag doen, maar ook om een medisch reden, heb altijd last van smetplekken tussen mijn buik en billen.
    Brrrrrrrrr en dat is ook geen pretje, wil het zo graag en toch ben ik bang!!

    Wil kan mij helpen …. met positieve antwoorden!!

    gr. Frouwke

Leave a comment