Skip to content

Alpen

July 17, 2017

De Franse alpen blijven adembenemend, Tish alweer een tijdje geleden maar moet toch nog even vertellen hoe het was…Fantastisch!

De reis verliep best snel, in 2 dagen 1300km met een 80kmp/u camper gaat best rustig doch gestaag(-: De eerste stop hielden we rond Nancy, een mooie relaxte camping, waar we even rustig konden bijkomen.

De dag erna kwamen wij vrij snel Tjebbe, Yvonne en de kinderen tegen waar we samen rustig de reis mee voortzetten. In de namiddag arriveerde we bij ons appartement in Huez, de camper had de berg weer kwiek omhoog gereden.

We installeerde onze eigen camping, ontvingen de sleutels van het appartement, een iemand sliep daar en wij, Tjebbe met gezin en John en ik, gebruikte deze vooral om te douchen enz.. Eerst camper op het gras maar al snel kregen we een waarschuwing…no no… Ow dan maar braaf op de parkeerplaats en de partytent op het gras, dat zal ze leren((-:

Die avond begon ook meteen het feest, uit eten…

De dag erna moesten we natuurlijk, nou ja ik zeker, naar de sneeuw die best dicht bij ons was…Spelen!

Wie kan er tegenwoordig nog zeggen, ik ben door de sneeuw gezakt in juni, nou Tjebbe kan het, we waren aan het spelen en Tjebbe zakte pardoes met een been volledig door de sneeuw, grote schaafwond tot gevolg, oke we moesten dus oppassen, er zat een klein riviertje onder en de sneeuw was aan het smelten dus echt betrouwbaar was het dus niet. We besloten verder te wandelen.

De volgende dag begon zoals elke morgen met croissants.

Om er vervolgens een rustige dag van te maken, we moesten wat boodschappen doen en besloten Bourg Oissans te gaan bezoeken, rondje wandelen en hapje te eten.

De volgende morgen na de heerlijke broodjes. Besloten we een stukje te gaan rijden, richting dam en de croix de fer op. Met de camper soms wel een uitdaging maar zoals elke keer hield ie zich weer top tot de top.

Woensdag werd de dag… Opstaan, eten, boel verzamelen en naar beneden… We ging zelf de berg bewandelen, de jongste 4 en de oudste 50. Het was een topdag! Wat hebben we genoten en oke een beetje afgezien met zijn alle. We hebben gezongen, gedanst, gepraat, gehuild en vreselijk gelachen.

De volgende dag was Dé Alpe d’HuZes dag…

Tjebbe en Rene fietste beide die dag 4keer omhoog, wat een kanjers, de sfeer was fantastisch! Een prachtige dag… Na het fietsen besloten Yvonne en Tjebbe met de kinders de kabelbaan naar Oz te nemen, Rene ging slapen en John en ik fietste naar de ruïne niet ver van het dorp. We waren net bij de ruine en het begon al te spetteren, een zwarte lucht naderde ons gestaag en voor we het wisten werden we overvallen door ernstig noodweek, met bakken kwam het uit de hemel en de onweer kaatste vanuit alle hoeken..Wow. We besloten te schuilen in een stoeltjeslift tunnel, maar toen deze vol gebon te lopen met modder door de regen wilde ik snel weg, de onweer recht boven ons…bbrrr bij het toilet gebouw van de camperstaanplaats besloten we weer te schuilen, het bleef maar vreselijk regenen en onweren. Ondertussen ontving ik berichten dat beneden ook alles stil gelegd was, later bleek de volledige berg ontruimt te worden omdat er een ongeluk gebeurd was met blikseminslag. We besloten na een tijdje toch te gaan fietsen, we kwamen zeiknat aan bij het appartement waar we hoorde dat Tjebbe en gezin vast zaten in Oz, niets ging er meer terug naar Huez. Wij konden ook niets voor ze doen aangezien de berg dicht was. Na wat wachten en navraag was de berg weer open en konden we de fam. Joosten weer ophalen in Oz, wat best nog wel een stukje rijden was. Iedereen weer veilig thuis met een ontzettend spannend verhaal(-:

De vrijdag was Yvonne jarig en regelde Tjebbe een bezoekje aan de spa in Huez, heerlijk zwemmen en bubbelen om daarna in Oz uit eten te gaan bij de Italiaan. Een top afsluiting van een top vakantie! De volgende ochtend reden we Huez weer uit… Tot ooit!